Blondinbella, hatad av alla, eller?

Förlåt att jag tjatar, men Blondinbella muckar så fruktansvärt jävla mycket gräl. Och jag vet att jag ger henne fler läsare men å andra sidan. Sådana åsikter som hon har kommer göra henne hatad i hela Sverige då hon både är motsägelsefull samt väldigt nischad i sina åsikter om allt, inkl. personer hon gillar.
Var inne på hennes blogg idag där hon klagar över att "invandrarsvenska" används i en reklam. Hon hävdar att det är skamligt och hemskt att det svenska språket utvecklas efter slangord. Men, vad vet hon om språk?
Det svenska språket har alltid utvecklats, det har alltid influerats av andra internationella språk såsom franska, tyska och engelska. Varför skulle det då vara så otroligt fel att använda ordet "guzz" i en reklamkampanj. Ordet står tillochmed med i svenska lexikon?

Den där bruden är så sjukt pantad och jag hoppas att hennes såkallade bloggmanager säger åt henne att lägga ner, visst provokation leder till fler läsare, men hon kommer inte att vara omtyckt och hon spås ingen lysande framtid med sina åsikter.

Nej, nu lovar jag mig själv att aldrig mer gå in på den där äckliga bloggen.

Varför ens bry sig?
Postat av: Amanda

guzz kanske finns i vår ordbok men det betyder inte att det passar in där.

2007-12-23 @ 23:04:18
URL: http://amandalotta.blogg.se
Postat av: Mischa

Det kanske det inte gör. Men, att hävda att vårt språk utarmas medmera för att det tillkommer nya ord tycker jag är otroligt fel och ointelligent då svenskan i helhet bygger på influenser.

2007-12-23 @ 23:32:31
URL: http://missantrop.blogg.se

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0