"lilla julafton 06 vs lilla julafton 07"

Blev lite melankolisk idag på julmiddagen på den vanliga kinarestaurangen vid Östermalmstorg. Roller har blivit utbytta och några avsaknade. Förra "lilla julafton" firade vi som denna, men förra året var Anna och Elsa med, och Andreas. Detta visar på hur mycket som har hänt under det gångna året. Pappa och Anna har gjort slut och Heléne har kommit med i bilden, och ja. Det är positivt och Andreas, ja. Han har bara alltid varit självklar.

Det har kanske inte blivit till det värre, det kanske till och med har blivit bättre, men det har förändrats och än kan man inte avgöra hur framtiden kommer bli. Förra året kunde jag knappast tänka mig att det skulle bli så här. Man lever i ett nu som är förgängligt, en minut eller en dag senare kan stora delar se annorlunda ut i livet. Jag känner skräck inför det här. Man kan aldrig veta hur livet kommer att se ut.

Jag ska absolut skriva en rapport över vad som hänt under året och hur det har påverkat mig även om det kanske inte är så fruktansvärt intressant. Men men. 



Tilde, Anna, Elsa, Mischa - "lilla julafton 06"

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0