size zero påväg bort eller påväg att stanna?


Jag vet inte. Men jag kände ett tag att idealen höll på att svänga åt bägge hållen. Tjejtidningarna började använda bilder på tjejer i olika former etc. Men, jag måste vara ärlig. Jag har fortfarande inte vant mig utan blir ofta besvärad eller typ tycker att bilden inte ser lika bra ut nuförtiden. Jag stör mig enormt på min egen reaktion för jag är så emot size-0 efter den där dokumentären jag såg. Men, varför stör vi oss? Är det för att vi har vant oss vid klädhängarna som mest liknar galgar?
Jag vet inte. Men jag uppskattade någonstans att de visade bilder på tjejer som inte var helt "perfekta", eller likvärdiga med idealen. Det fick en själv att känna sig bättre på något vis. Är det någon som känner igen sig?

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0