Nyår 2007, som att ta farväl av min bästa vän!

Nyårskrönika

Imorgon ska jag förändra mitt liv. Jag ska bli sund, duktig, snäll snygg. You name it. När vi alla vaknar upp morgonen därpå funderar vi på huruvida vi ska beställa en pizza eller om vi faktiskt ska hålla ett utav våra löften, nyårslöften.

Min nyårsafton var inte lyckad. På tok för höga förväntningar och en bag in box, en lång taxiresa och på tok för många tårar senare tänker jag, bra start.

Det är nyårsdagen, dagen D för vårt livs största förändring, år in och år ut och nyårslöftena är många. Tittar in på några bloggar som jag brukar slökolla på som tidsfördriv, hur hade du det på nyår?

Med skräckblandad förtjusning inser jag att, jag var inte den enda! Större delen av de privata skribenterna har skrivit inlägg med samma tema, bakfylla, ångest och nostalgi. Men, slår det mig, har ni inga framtidsutsikter och vad hände med inlägget som du skrev igår, du skulle inte dricka så mycket. Ditt nyår skulle bli perfekt. Eller hur? Jaha, tänkte väl det. Precis som min.


Nyårsafton har fångat allas hjärtan samtidigt är det den dag som framförallt leder till ångest, huvudverk och krav. Det är idag du ska få ditt självförverkligande, men ändå. Ändå lever du kvar i 2007 och du låter bakfyllan distrahera din tankegång.

Nyår för mig ska vara nostalgi, tårar och ska firas över en flaska skumpa med dina nära och kära. Jag ställer inga krav på förändring, men jag hoppas på en eller flera, bara de blir positiva. Jag blickar tillbaka på 2007 som året då allt hände, då mitt liv förändrades i olika banor. År 2007 kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta och med tanke på det så förstår jag varför nyårsafton blev som den förtjänade. Varför skulle just den kvällen bli annorlunda, det är klart att vi ska fira året som har gått på samma sätt som det har varit?

 Ja åtminstone min nyårsafton är en hyffsad bra sammanställning av året som passerat; goda vänner, kärlek, vin och tja, tårar. Det är med sorg, bakfylla och med nostalgi jag lämnar dig kära vän, nästa år blir annorlunda. Ge inte upp ni därute. Även om er nyårsafton liknade många andras betyder det inte att nästa år blir likadant. Det blir vad du gör det till och det kommer definitivt att spegla det år som har gått, du slipper inte undan. Se nu till att låt era drömmar bli sanna och uppfyll era löften, för de är trots allt bara ytterligare bevis på att nästa nyår blir annorlunda.

Gott nytt år! Let your dreams come true!

  


Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0