Size-Zero

Såg ett program igår på tv3. Strävan efter size-0 var temat. Det var en brittisk programledare som under en månad skulle svälta sig för att nå det kända idealet som präglar hollywood, samtliga modeskapare samt tjejer runt om i världen. Jag blev uppriktigt sagt chockad över det hon gick igenom, och framförallt så många tjejer går igenom.

Jag har förvisso distans till kändisar. Jag tycker om att bläddra i skvallertidningar, kolla modet mm. Men aldrig insåg jag vad alla dessa människor på  bilderna går igenom! Det är ju helt absurt. Programmet tog upp viktiga aspekter såsom hur den fysiska samt psykiska hälsan sjönk då tjejen i programmet gick på dieten. Förutom att hon fick sjukt låga vitamin och näringsvärden, svarta ringar under ögonen och gick runt med ständiga magproblem och magsmärtor så var hon lättretlig, trött, svimfärdig, knäsvag och irritabel dygnet runt. Allt hon kunde tänka på var mat. Och det här är alltså det ideal som så många tjejer i världen svärmar för! En kropp som Victoria Beckham eller Nicole Richie (innan hon blev gravid). Det är helt sjukt vad de här människorna gör för att se ut som de gör. Och de kan aldrig vara lyckliga eller glada på grund av att de ständigt tänker på mat. 
 Nej fyfan, nu får det vara slut med kändisdyrkan runt om i världen! De här människorna mår ju verkligen inte bra. Det sitter i skallen men påverkar hela deras livssituation vilket leder till att samtliga relationer de har påverkas, deras kropp, deras barn och deras liv! Nej tacka vet jag pinuppa, eller mer kända Marilyn Monroe formerna. Det tycker jag är snyggast. Och jag kommer aldrig tycka att det är snyggt att vara så skinny. Speciellt inte nu när jag har sett det här programmet. Nästintill alla som har storlek 0 har anorexia, och det är vårt ideal idag?
Skämtar dom eller?
Nej fyfan. Helvete heller. Ät sunt och träna lagom så orkar du med att leva och samtidigt vara stolt över den du är och fokusera på andra saker!


Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0