Tankar om nuet, dået och framtiden.

Idag, när jag som värst höll på att damma av hos en av mina tanter upptäcker jag till förskräckelse ett par skor. De tillhörde den rejäla typen av skor som många tanter använder. Ja, kvalitet ska det vara. Jag tar upp dem och upptäcker att va? Har det samlats damm i skorna?

Plötsligt, i och med skorna ifråga, inser jag att sist tanten använde de skorna var när jag följde med till doktorn. Och det är ju evigheter sen?
Varför ska tiden passera genom ting i vardagen. Varför ska jag märka att år 07 är över genom att se att mjölken i kylskåpet visar på den 7:e, december. Varför ska det vara så svårt att leva i nuet, ta vara på det runt omkring en och njuta ordentligt. Inte tänka dåtid eller framtid, nutid. Det är verkligen något jag måste lära mig.

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0