Club Ace / Mango

Kvällen slutade på Ace, som både Krimmy och Johanna har velat gå till många gånger. Jag blev väl inte så där jätteförtjust istället eftersom jag ville dansa. De spelade indiepop, så är man insatt i den musikstilen är det säkert jäkligt nice. Själv var jag mest ute efter att dansa, och har svårt att dansa till musik jag aldrig har hört.

Plats:
Sveavägen 36, tunnelbana Hötorget.

Åldersgräns/Inträde:
20 år, 80 kr (+ 20 kr garderob)?

Klädsel:
Gärna converse, second hand eller allmänt indie eller emo.

Publik:
Allt från mainstream till emos och indie-folk.

Musik:
Indiepop, mjukrock och Håkan Hellström.

Slutgiltig bedömning (haha):
Gå till Ace om du är ett indie/pop/mjukrocks fan och handlar kläder på Monki och second hand. Om du älskar att skutta runt till Håkan och andra nischade pop-band så kommer du att trivas. Om du, som jag, är tråkigt mainstream finns det kanske inte så många möjligheter att dansa till "hits" men å andra sidan kan du möta en hel del intressanta människor.



Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0