Matdagbok, gör ett försök till...

Jag vet att jag suger totalt på att redogöra för mina kostvanor. Men jag tänkte, för min egen skull, och er så ni kan banna mig lite, göra ett sista försök!

Frukost:
Laktosfri yoghurt med flingor

Lunch:
Ost & Skink-ciabatta

Mellis:
Ett äpple, två småostar (sånna där i röda små förpackningar), en näve torkad frukt.

Middag:
Köttbullar med potatis och sås, dock bara en halv portion.

Kvällsmat:
Laktosfri yoghurt med glutenfria flingor

Analys:
Min kost idag har inte varit särskilt bra och jag kan nog hitta typ 2-3 fel på den här listan. Första felet är att jag inte hade mina glutenfria (och nyttigare) flingor till frukost. Detta gjorde i sin tur att jag blev hungrig rätt snabbt på jobbet. Åt därför tidig lunch i form av en smörgås! Inte alls bra, man håller sig inte mätt länge alls. Men sov mig igenom lunchrasten på jobbet passet efter så det var likabra. Åt ett äpple innan jag stack från jobbet, åkte och handlade. Köpte tyvärr lite torkad frukt som man inte alls håller sig mätt på! När jag väl kom hem var jag inte särskilt hungrig och åt bara ytterst lite middag vilket resulterade i att jag blev lite hungrig nu igen. Men det enda måltiden som jag ser som lyckad idag är mitt kvällsmål med min specialyoghurt och mina specialflingor.

Planering/Förändring inför morgondagen:
Frukosten ska bestå av min specialyoghurt + specialmussli och ett ägg - ska iväg och träna direkt efter och vill ha mycket ork och energi. Efter träningen en banan. Till lunch får det bli något jag tillagar hemma, något ganska rejält. Funderar på hemmagjorda köttbullar med potatismos (min favoriträtt, men får man inte äta godis så), blir nog en kombinerad lunch/middag. På mötet på kvällen ska jag ha med mig frukt så att det inte blir några kakor/saft och sen kanske en sallad när jag kommer hem. Haha, vi får se hur bra jag lyckas.
FEEDBACK, PLEASE!

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0