Superendorfiner!

Vips så är hosta och förkylning som bortblåst och jag kan äntligen börja träna igen! Att träna för mig betyder så mycket mer än svett och jobb. Det betyder att jag blir piggare, gladare, tycker bättre om mig själv och ser livet ur ett annat perspektiv. Det hjälper grymt bra att ha en så bra träningsmate. Nicole och jag har tränat tillsammans många gånger och hon är en av få som kan få mig motiverad att gå på ett träningspass man inte orkar egentligen. Idag var vi först på poweryoga en timme och sen en halvtimmes core på det. Sjukt bra! Jag känner att jag tränat igenom hela kroppen idag. Men visst är det lite skumt med yoga? Vad är det som är så speciellt med det?
Jag kan förvisso förstå att man får slankare och mer tonad kropp av den typen av träning som mestadels bygger på stretchövning, men konditionen då?
Nej, helt klart värt att fortsätta!

Vårt träningsschema kommande veckor blir:
Måndag: Fri konditionsträning i gymmet (finns inga roliga pass) och vårt syfte är ju även att få igång konditionen och få en mer slimmad kropp.
Tisdag: Poweryoga och Core - totalt 1 ½ timme.
Onsdag: Ledig - helt en promenad.
Torsdag: 25 min spinning och 30 min core.
Fredag: Box 45 min.
Lördag: Ledig
Söndag: Poweryoga en timme.

Vad tror ni? Jag tror och hoppas att detta kommer bli ett ultimat upplägg för vårt gemensamma mål!

Varför ens bry sig?
Postat av: nicole

Vi kommer bli fit for fight! wohooo

2008-11-04 @ 20:19:19
URL: http://theweirdone.blogg.se/

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0