Tisdag.

Tisdagsångest - jobbångest. Känns som att dom orden hör samman på nå vis.
Idag var jag ju på intervju. Vågar inte alls svara på hur det gick. Jag tycker det är jobbigt när det kommer frågor som "vad stressar dig på en arbetsplats" - gulp. Dålig stämning kanske? Dåliga vibbar, när det inte är raka rör?
"Berätta om en arbetskonflikt du har varit med om" - gulp... när en kollega gick bakom ryggen och snackade med chefen.
"Vad är dina fem bra/respektive dåliga sidor?" - ehm... hög ambitionsnivå, för höga krav på mig själv.

På kvällskvisten ringde dom från gruppboendet, jag fick ytterligare ett pass där den här månaden, och plötsligt känner jag mig räddad - ekonomiskt alltså. Nu har jag tre pass inbokade där den här månaden, skulle behöva några till, ungefär två, tre skulle jag gissa på. Men det kanske löser sig när jag kommer dit och skriva upp mig på några.

Nog om det. Blev ingen träning idag tyvärr, får bli imorrn istället. Sov bara (som jag befarat) en timme inatt så är helt slut. Nu är jag nyduschad och har sökt en massa jobb så nu ska jag hem till pojkvän och kolla film...

Snälla, ge mig ett ljus i tunneln.

Vi hörs imorrn!

Pusshej


Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0