The game?

Jag och Krimmy har diskuterat mycket kring den här boken och huruvida den funkar eller ej?
Men jag tror faktiskt det, och det har jag åtskilliga erfarenheter av. Tänk själv hur du själv reagerar när du är kär, inget verkar förnuftigt, allt verkar vackert. Och du gör de där små små stegen som kan göra att allt faller, att han/hon tycker att du är en stalker. Någon som tror för mycket om den ännu ouppbyggda relationen. Och faktiskt, det kan sabba allt.

Tänk själv om du träffar någon du till en början tycker är lite söt, eller rent utavt trevlig, ni umgås ett tag och du får 100 sms per dag skickade, du har 10 missade samtal bara under lunchen och du har blommor utanför dörren - okej, klyschigt men ändå. Det är en känsla av obehag, av oattraktion och av totalt antiklimax, håller ni inte med?
Jag tror helt och hållet på boken. Jag tror att en bra relation bygger på ett attraktionsspel, ett uthållighetsspel om vem som egentligen ska säga "vi är tillsammans" och sen när personen ifråga väl säger det börjar det där otroligt underbara stadiet i förhållandet när man är i en bubbla - men hörrni, bli inte kvar för länge.

Hur roligt och slentrian tror ni inte att det kommer bli om båda uppvaktar varandra lika mycket i början hela tiden? Jag tror att det blir otroligt tråkigt och tröttsamt efter ett tag, vad tror ni?

Jag har härnere sammanställt mina tips om hur man får någon att bli kär i en. Mina bygger givetvis på att jag har pojkvän och därför kan hålla den distansen vilket verkar vara en lyckad kombination när det kommer till att andra killar ska se en. Nåväl, dessa kommer garanterat få personen att falla.

Mina personliga tips om hur du vinner (stjälper: i mitt fall) någons hjärta
Din känsla/ton: distanserad, den som är minst intresserad.

1 - Svara inte när han/hon ringer.
2 - Svara inte på sms förrän ett par timmar efter och håll då diplomatisk ton utan utsvävande "jag saknar dig", ska absolut inte finnas med även om du kanske gör det.
3 - Håll personen ifråga på hal is, häng inte med på enskilda videokvällar i tvåsamhet utan föreslå istället en öl ute (allt handlar om att du ska kunna hålla distans).
4 - Prata mycket med hennes/hans vänner, skratta mycket åt deras skämt och föreslå olika fylleplaner med dessa, resultat: dom kommer avguda dig och alla i manligt kön kommer drömma om dig.
5 - Tacka nej till tre av fyra förslag om att ses.
6 - Visa personen ditt djup genom att diskutera känslor, minnen och framtid, skratta sedan bort det. Minnet av dig och honom i framtiden kommer garanterat hamna på hans näthinna.
7 - Ha nästintill ingen fysisk kontakt, hans åtrå och din attraktionsförmåga kommer garanterat växa.
8 - Använd dessa tips men glöm inte att när ni väl ses så ska du vara så charmerande, gullig och rolig som möjligt så att han inte tröttnar.

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0