Jag borde ha sovit...

Istället sitter jag vid msn och har jävligt svårt att slappna av. Jag ska jobba imorgon klockan sju, och jobba dubbelpass tillochmed. Undrar i mitt stilla sinne om jag är galen? Hur i helvete kunde jag boka in dubbelpass efter att jag jobbat kväll idag, lite korkat.

Var trevligt idag på jobbet, utgången i torsdags gjorde arbetsteamet mer sammansvetsat. En av dom frågade angående imorgon, om han skulle köpa öl att dricka efter jobbet. Synd bara att jag inte dricker öl, öl är äckligt. Ska träna imorrn mellan jobb-passen är det väl tänkt, hur nu jag ska fixa det med så lite sömn och så hård arbetsbelastning.

Harebrahej

Varför ens bry sig?
Postat av: tomascarneheim

Arbetsteamet blir mer sammansvetsat av öl. Förr betalade arbetsgivaren också ut en del av betalningen i sprit, inte minst för att den fick en sammansvetsad personalstyrka, som dessutom blev lättare att tukta ;-D



2009-02-12 @ 06:53:09
URL: http://tomascarneheim.com
Postat av: Anonym

Haha, sjukt ju. Det måste ha varit under den tiden då nykterhetskommitén var som störst?

2009-02-12 @ 19:23:20
URL: http://missantrop.blogg.se/
Postat av: tomascarneheim

Jo, folknykterhetsrörelsen och fackföreningsrörelsen växte ur det enorma fylleriets mylla så att säga. 1800-talets industrialiseringen av Sverige. Den perioden. ;-D

2009-02-12 @ 21:46:48
URL: http://tomascarneheim.com

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0