Stronger than yesterday.

Senaste update. På jobbfronten är mycket nytt. Jag har valt att avsluta min anställning på skoaffärn - jag pallade inte stressen, jag kunde inte sova på nätterna och hade svårt att slappna av. Även om den här typen av jobb verkligen känns rätt för mig så måste jag ta min hälsa före något annat. Jag får vila med mina höga mål ett tag.
En positiv grej, trots allt, är att jag har fått ett fast kvällsschema på hemtjänsten. Kommer nu åtminstone att ha en deltidstjänst säkrad inför de närmsta månaderna vilket ligger helt i fas med att jag faktiskt måste spara pengar till Thailand. Det är mycket kringkostnader också - vaccination, ryggsäck, visum, nytt pass- tro mig, det om något behövs.

Ikväll har jag jobbat och spenderar min fredagskväll hemma med skvaller, goda vänners lag (Johanna), mamma och datorn. Såg lite av Let's dance på jobbet idag. Intressant gäng den här säsongen (inte för att jag alls är en sådan som följer sånna program utan för att jag råkade, verkligen råkade, se det här avsnittet). Jag förstår oron i sammanhanget - hemma en fredagskväll och Let's dance.
Men... Efter en del diskussioner med HP har vi alla kommit fram till att slentrian-ölen man så ofta tar har blivit tristess. Vi går sällan ut och festar och när man väl gör det så blire inte så kul eller så. Man får inte det där roliga "jag är glad och har roligt-känslan längre". Bättre därför att satsa dom kvällarna när man verkligen har någonting planerat!

Vi har haft en del sadistiska diskussioner här hemma på kvällen. Vi har diskuterat b la jobb-karaktärer men även Loulou (som var med i idol) som är otroligt provocerande. Exhibitionist! Mer än så kan jag inte skriva om jag inte vill bli anmäld för förtal eller diskrimineringsombudsmannen. That's it!

Imorrn blire träning och sen jobb på kvällen!

Hare gött!

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0