go girl

Kom nyss hem från jobbet. Tog en skön och avslappnande (men jobbig) promenad i snökaoset hem från jobbet. 45 min tog det, men hade ju musiken i lurarna så det störde inte mig. Skönt med frisk luft!
Kände idag att jag tagit på mig lite väl mkt jobb - det börjar kännas i huvudet. Det hänger inte med. Därför unnade jag mig själv att boka av morgonpasset imorrn och på torsdag och ge det till andra timanställda. Ni ser! Hälsosam som jag är tänkt jag sova ut imorrn. Börjar tolv på hemtjänsten nämligen. Och på torsdag börjar jag istället för 6.30, 16.30. Det people, är skillnad. Jag får jobba mer nästa vecka när jag har mer ork. Jag är ju faktiskt inne på min nionde dags jobb nu så alltför kaxig får man inte vara.

Har betalt räkningar nu och har faktiskt inte ont i magen. Det känns som ett bokslut liksom. Jag har betalt av det sista på mobilen, betalt av mobila bredbandet, postorder-räkningar samt satt in pengarna till Tobb för resan, känns ruggigt bra. Mattias är snäll, jag ska få låna hans backpacker-rygga när jag åker till Thailand så jag slipper köpa någon 1500-klassens bag. Skönt.

Jag börjar få träningsverk i vaderna. Idag körde jag mitt egengjorda träningsprogram här hemma igen. Gick riktigt bra, men med erfarenhet från förra gången kommer jag har rejäl träningsverk i hela kroppen imorrn. Så träning vet jag inte om det blir imorrn, kanske en promenad innan jobbet dock. Och imorrn, gott folk. Kommer min Tobb äntligen hem. Känns pirrigt - vi har aldrig varit ifrån varandra så här länge. Samtidigt har ju tiden gått snabbt, men ändå. Kommer klättra på väggarna på kvällen imorrn, måste se till att ha nått att göra tills han kommer hem runt halv 10 på kvällen. Men det löser sig nog!

Nu ska jag samtala med mor och sen sova!

Hare bra hej.

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0