Resumé

Fredagen började med en dipp men blev en topp. Tog först en fika med Nathalie på cozy och en sväng i ytterst läskiga och annorlunda butikerna i Götgatsbacken. Där började det! Nathalie som har en helt perfekt kropp till dagens mode hittade både det ena och det andra medan jag mest såg ut som en korv i allt jag provade. Det gjorde inget. Gick en sväng till Tuck, mötte upp HP och hade deeptalk. Dipp nr 2. Men man är glad när man kan vara till hjälp. Typ konversationen: Väntar man på ett sms så får man inget, slappnar man av och har kul dyker det upp snabbade än vad man tänkt sig. And that's it.
Tog en sväng förbi petsounds där jag möttes av dip tre:
- Får jag se ditt leg?
- Va? Bara mitt.
- Mm bara ditt (hånleende).
Fy, Stockholmare är verkligen serviceminded. Nu när jag fyllt 21 misstar folk mig för att vara under arton, pinsamt. Men jag skyller på kepsen som fick mig att se en aning yngre ut. Efter petsounds drog vi till det gamla klassiska soft. Vi hoppades på billig tequila men möttes av posh-prices. Hur som helst. Gitarrerna dök upp, Kanat med vän dök upp. När jag åkte hem åkte grabbarna till Patricia och festade natten lång. Själv myste jag med min pojkvän. En sms konversation mellan oss under kvällen var (obs, Gabriel är mitt nya alterego)

sms 1 (från Mischa till Tobbe)
Tobias måste komma och dansa med Gabriel nu, folk är tråkiga. Kom

sms 2 (från Tobbe till Mischa)
Hjärtan. Jag tror att Gabriel får dansa själv ikväll.. Men jag tror också att Tobias älskar gabriel så mycket som det går.. Puss puss

Min pojkvän är fin.
Under lördagen fick jag feber och låg mest i sängen, förutom när jag var i Farsta med mamma och vaccinerade mig mot hepatit a och b. På kvällen åkte vi till stan och åt på restaurang, lill-tuld fyllde 9 år! Stor tjej. Asgod mat på grekisk restaurang, sen hemmakväll med pojkvännen. Igår vare jobb, men också! Jag och Tobb har varit tillsammans i fyra år nu. Galet snabbt allt har gått, men väldigt bra och fint och underbart! Vi ska fira det någon dag i veckan när det passar, igår jobbade vi båda två hela dagen.

Ett nytt scenarium jag och Krimmy spårade lite i utgick från boken "TACK! Håll käften", som skrevs någongång under 60-talet. Vi resonerade kring i vilket sammanhang en sådan fras kunde användas och kom fram till:

Krimmy har lagat mat.
Gäster: Mmmm... Vad gott det var!
Krimmy: Tack, håll käften!

Otrevligt! Javisst, KKK is on fire!

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0