Mordet på Engla

Det är med tyngd accepterandet kommer. En tio-årig flicka har blivit mördad, påväg hem från fotbollsträningen.
Det som har hänt är fruktansvärt och aldrig någonsin tror jag att jag blivit så personligt berörd av ett mord tidigare. Plötsligt vill jag umgås med de jag tycker om, extramycket. Plötsligt vill jag ge min 8-åriga syster en mobil att ha på heltid för att alltid kunna nå henne. Plötsligt är det värt den där extratiden för att istället för att själv sitta inne, följa med barnen och spela fotboll på gården.
Engla är död men hon har satt igång mycket hos många. Plötsligt inser man vad man har och vad man kan förlora, och hur snabbt det kan gå. Tänker otroligt mycket på hennes familj, hennes vänner och framförallt henne. Men som hennes föräldrar sa "Engla är en ljusbärare". Sverige är engagerad som aldrig någonsin tidigare. Nu värnar vi för allas liv, för varje stund man kan ägna med någon man tycker om. Ett enat Sverige i sorg.

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0