7-åringar, dagens fjortisar?

Min lillasyrras grannkompis ska sova här inatt. Nu när de var inne och badade, för ja, det gör de fortfarande tillsammans hör jag och mamma en mycket underlig konversation mellan dem:

Kompisen:
Men vi är inte bästa kompisar, jag har en annan som jag delar brythjärta med.
Syrran:
Okej, men man kan ju ha flera bästa kompisar....
Kompisen:
nej, men vi är bara kompisar.

Senare, efter att jag och mamma pratat med dem en gång.


Kompisen:
Om någon säger att dom inte vill vara bästa kompis med dig säg bara så här:
en önskan som blir sann är inte längre någon önskan.
Syrran:
Kan vi inte bara bada nu...

Visst minns jag mellanstadieintrigerna som igår men 7 år? När blev barn förpubertala svin. FYFAN. Och vad menas egentligen med det här, ungarna älskar ju varandra och har lekt i princip varje dag sen de var fyra?




Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0