Hårdträningen är startad - om step-up passet

Kom precis hem från ett pass step-up (fyfanvadjagaldrigskagöradetigen) som jag varit på med Nicole. Vi gjorde bort oss fruktansvärt, men det var inte vårt fel. Hur i helvete ska vi kunna räkna ut att step-up:en som finns med i våra träningscheman egentligen endast är riktad till "jaa, ni som var med förra terminen känner igen det här". Det var alltså detta misstag (av eriksdalsbadet samt tränaren) som fick oss att skämma ut oss totalt. Vi kunde inga av stegen även fast vi försökte. Och precis när vi hade förstått ett kom nästa. Och så pågick det, tills vi lämnade salen, så det så.
Men det gör inget. Vi hade roligt ändå. Men har lämnat över varsitt klagobrev eller "förslag" som de gärna vill kalla det till badet. Vi skrev b la att toaletterna är äckliga (det luktar pyton där, väldigt väldigt ofta), att duscharna samt omklädningsrummen är för små och saknar duschväggar, att de har många aktiviteter men att många endast finns en eller högst två gånger i veckan. Om man gillar ett typ av pass vill man ju kunna gå ofta?

Vi joggade lite och körde lite styrka. Sen gick vi hem. Känner mig alltid så tillfreds när jag har tränat. Harmoni i kroppen. Imorrn blir det ett boxpass och nästa vecka fortsätter i samma tempo. Men nästa vecka ska vi få med yoga också. Juppie. Känner mig peppad och glad. Äntligen funkar träning och kost i balans. Jag känner att jag orkar mer, att jag är bra och att jag gör vad jag kan för att hålla mig pigg och frisk. Det ni?


Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0