Vardagsliv 2008

Har varit och jobbat idag. Första gången på 4 dagar. Helt okej, men känner mig less på vardagen. Vill börja vara ledig en dag i veckan, men det verkar omöjligt. Hursomhelst har jag bestämt mig för att bara jobba vardagar den här månaden för att slippa tappa mitt sociala sammanhang, så det så.

Var och tränade idag. Det var ett av mina nyårslöften jag tänker hålla. Minst två gånger i veckan, så det blir väl träning imorrn också. Anar att jag kommer känna mig hyffsat otaggad i helgen nämligen. Vad händer i helgen förresten? Något skoj? Mamma fyller år. Men vet inte om hon ska fira. Känner för en middag hemma hos Krimsan med nära och kära eller nått, vad sägs?


Jag och Johanna snackade idag om äldreomsorgen i Sverige, (ovanligt). Vi kom fram till att aparaten (samhället) egentligen försöker anpassa samhället efter de gamla på många sätt. Det finns dagverksamhet för dementa, servicehus medmera, men vi människor, som ska hjälpa de gamla har inte tid. Därför finns det en superbra lösning som borde användas oftare, nämligen att de anhöriga får betalt för att vårda sina gamla. På så vis slipper de känna sig stressade över att förlora arbetsinkomst samt kan bibehålla en hyffsad relation vilket är bra på många sätt. Nu vet jag ju givetvis att alla inte jobbar som vårdbiträden. Men om det nu skulle vara så att man kunde tänka sig det så vore det underbart. Gäller bara att samhället påvisar att den lösningen finns. För den finns idag om än under väldigt liten utsträckning. Klart talat om äldreomsorgen.


Har börjat äta soppa till lunch på jobbet. Är galet trött på lunchrasten och orkar inte göra iordning något. Men det är perfekt, en mättande soppa (från knorr) som kostar 16 kr och som räcker i två dagar, perfekt eller? Jag gillar den här.




Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0