Bloggar jag är beroende av...

Låt mig presentera något skoj. Genom att läsa de här bloggarna kanske ni får något begrepp om vad jag är för person, antar jag. Åtminstone vad som intresserar mig och irriterar mig...

Nicoles blogg
Nicoles blogg tittar jag alltid in på två gånger om dagen, trots att hon aldrig uppdaterar. Det är hon som har gjort designen till min blogg. Nicole har varit min kompis sedan vi var 13 år och hängde på eriksdalsbadet och raggade turkar. Vi var klor-maffian, vad är vi idag, träningsfreak? Jag vet inte. Nicole är en underbar människa. Det jag uppskattar med henne mest är hennes uppriktighet, hennes humor och hennes ambition att göra något bra med sitt liv. Hon är även grym på att fota.

Blondinbellas blogg (vill inte länka till skit)
Är det någon därute som inte känner till den här brudens blogg, sluta läs nu. Jag vill inte på något sätt värva ytterliggare läsare till denna blogg då jag tycker att blondinbella, som fenomen (jag hoppas att det är pr som ligger bakom bloggens framtoning), är en otroligt överlägsen blogg. Hon själv är 17 år, driftig och "intelligent" (hon har en intelligensnivå som 17 år, inte som 30) tjej som verkar lyckas med allt hon tar sig för. Dock saker som är jobbiga (som att leva på 1050 kr i månaden) dissar hon med att tala om sitt otroliga shoppingintresse. Okej, det är inget fel på bruden i sig, men hon är 17, inte 30, och trots det spelar hon överlägsen mot människor som uppenbarligen har mer erfarenhet, utbildning och kompetens. Pinsamt och sorgligt tycker jag. Ständigt dömmer Bella ut politiker, journalister och andra framstående människor, som gamla och gråa, tråkiga och ointelligenta. Jag tycker synd om bruden, låt henne vara 17. Om jag skulle vara hon skulle jag inte vilja läsa hennes blogg om tre år och se vad hon har skrivit.

Daniellas blogg
Jag och Daniella har träffats via Nathalie (hennes kusin). Egentligen känner jag inte henne så bra men tycker att hon är en gullig och intressant tjej. Anledningen till att jag fastnat för hennes blogg (även om en anledning är att jag träffat henne vid flera tillfällen) är att hon är öppen, uppriktig och visar sig sårbar på ett "omartyriskt" sätt. När hon är ledsen är hon inget offer, när hon är snygg är hon inte överlägsen. Hon är bara sig själv. Dessutom är hon sjukt snygg och lägger upp många snygga bilder.

Amandas blogg
Vem läser inte sina gamla vänners bloggar? Haha. Skämt åsido. Vi har lagt en del bakom oss och jag tycker fortfarande att Amanda är en störtskön tjej. Jag känner igen mig i henne då hon, åtminstone då vi umgicks, kunde vara en snygg tjej med bra självförtroende samtidigt som hon var mycket intelligent och tänkande. Jag gillar hennes humor, hennes skratt och hennes förmåga att lyssna. Vi delade många intressen och hade exakt samma humor. Jag kommer alltid tycka om henne otroligt mycket. Jag hoppas även att vi kan börja umgås lite mer i framtiden, jag trivs i hennes sällskap.

Lojjis blogg
Den här bloggen hittade jag eftersom hon hade kommenterat ett av mina nördiga "pojkvänsinlägg". Jag tyckte jag fick god kontakt med henne och tycker att hon verkar vara en asskön tjej. Hon verkar dela en del av mina åsikter samt att hon verkar vara en av få (som jag vet) som kan kombinera pojkvänsliv med kompisliv. Hon verkar även vara en ödmjuk och gullig tjej med självförtroende utan överlägsenhet.

Ebbas blogg
Vem läser inte den? Förrut läste jag den för att jag störde mig på henne. Nu läser jag den för att hålla mig uppdaterad om mode och kändisar. Ebba är väl okej nuförtiden som mer nedtonad. Gillade henne dock inte i förra veckans "debatt" där hon framstod som en fjortonåring utan hjärna istället för den (vad är hon 25)?åriga journalist hon är. Hon satt och flinade och kollade snett, moget eller?

Varför ens bry sig?
Postat av: Louise

Hej snuttan! Fasen va glad jag blev nu när jag läste vad du skrivit om mig & min blogg :)!! Kan inte säga annat än att jag håller med dig ang. våra åsikter osv! Måste ha din msn :D Kraam

2008-03-18 @ 21:42:44
URL: http://lojji.blogg.se
Postat av: Mischa

Absolut, msn nästa. Skriver i din blogg.

2008-03-19 @ 09:38:59
URL: http://missantrop.blogg.se
Postat av: Amanda

tack för din fina beskrivning av mej. den värmde :)

2008-03-19 @ 22:27:34
URL: http://snyggamanda.blogg.se

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0