Fredagslirare.

Jag fick inte det jobbet jag så gärna ville ha på Glitter med motivationen att jag var för överkvalificerad. Där märker man verkligen att lågkonjukuren sätter sina spår. Hon hade förmodligen en viss budget att hålla sig efter, och jag var för dyr att anställa?
Hur som helst. Jag väljer att inte se det här som ett personligt nederlag. Hon sa att hon var imponerad av mig som person och att jag borde söka en heltidstjänst som säljare på glitter, och att jag kunde referera till intervjun med henne. Och det är väl bra.

Kvällen spenderade jag med Krimmy och Johanna, idol och drinkar (nyttiga sådana). Vid elva drog vi in till Söder och gick på Gås. Men inge drag där när vi gick vid halv ett ens. Trist. Vi som hade tänkt göra det till vårt nya superhäng. En rolig parentes om ikväll är att jag och mammas kompis ska ta en öl på ett ställe jag ska söka jobb på. Lyssna och häpna.


Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0