Shut up

Fyfan vilken hemsk dag det här har varit! Trodde inte att det kunde komma så många tårar på en och samma dag. Idag åkte min älskade till Thailand och blir borta i en månad. Det låter lite, men vi har inte varit borta mer än 2 veckor (på sin höjd) ifrån varandra. Och då har det alltid varit konstigt. Men nu som sagt ser jag honom inte förrän om trettio dagar. Det kommer att bli svårt att sova de här första nätterna, även om jag snodde med mig hans kicki (gosedjur) som jag kan krama.

Har jobbat ikväll, det borde jag inte ha gjort. Jag har varit totalförstörd och gråtit så fort jag gått ut och in genom portar. Starkt gjort, eller hur?

Med tankarna på annat håll ska jag försöka se till att äta nyttigare och träna mer nu när han är borta. Kommer ju ha mer tid tyvärr. Men det är väl det enda positiva, att jag kan satsa mer på träningen. Imorrn ska jag träna pilates med Johanna, ska springa innan också. Måste verkligen få igång mig själv! Sen ska jag sluta äta bröd - jag ser gravid ut, tyckte Tilde, bara för min mage svullnar upp så mycket. Kul att gå runt och se gravid ut? - Nejtack. Sen ska jag sluta äta pasta. Ska äta potatis och råris. Ska äta mer ägg och mer grova kolhydrater. Äter ju fiberhavregrynsgröt till frukost med rivet äpple. Nu är det bara lunchen och middagen som behöver bli bättre.

Imorrn tänkte jag äta sallad till lunch. Vad tror ni om;
fetaost, tomater, gurka, paprika, champinjoner, keso och bönor. Pappa, btw. Kan du skicka mig receptet på den där böngrejjen du gjorde en gång, den med vitlök. Kan behövas nu när jag tänkte vänja mig vid bönor. Linssoppa tänkte jag laga också, den är ju god. Och hyffsat nyttig tror jag. Och billig. Perfekt.

gonatt "gott" folk.

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0