En helt vanlig dag

Idag har varit en sådan där typisk B-dag skulle jag vilja säga. Jobbade ju som vanligt, åt dock lunch med Krimmy och Johanna vilket var skoj. Johanna hade fått sne mun (av någon anledning). Kul att äntligen fått en kollega som håller i vått och torrt, bra och dåliga stunder.

Lämnade in mobilen idag. Med ett argt "jag är inte van vid att er service är så bra, så säg åt dom att kolla igenom den ordentligt den här gången". Klar om en vecka sa bruden i kassan i telenoraffären på Kungsgatan. Orkade inte kolla i några affärer, känns ingen vits nu innan lön (och London).

Och, jag saknar mitt blonda hår. Jag vill inte ha vitt igen, men kanske gyllenblont med slingor? Tål att tänkas på (och jag som skulle låta mitt hår vila). Ska nog lägga mig och vila en stund och ta en snus, brukar vara skön kombination, med en bra bok då. Någon som har något enkelt och underhållande att rekommendera? Marian Keyes senaste är ju slut så nu har jag lite boktorka (låter som Johanna).

Jag har även kommit fram till att man känner sig väldigt ful när man jobbar på Söder. Som en lodis ungefär. Man går runt i dåligt kombinerade kläder, fula skor och gårdagens smink medan andra "Soho-bor" (hatar det uttrycket btw) går runt med gröna strumpbyxor, ylleklänningar och snygga stövlar. Söder har verkligen börjat göra sig ett namn, bevisligen. Ska nog träna imorrn, freudianskt nog "glömde" jag (eller jag glömde faktiskt, men det brukar jag aldrig göra annars) att ta med träningspåsen till jobbet idag.

Dagens hånskratt går ju till Ebba Von Sydow som numera inte får ta sig in på de heta stureplansklubbarna, jag vet. Nyheten är gammal men ändå? Stackarn...NOT. Vad hände med "non-smoking-generation", den blev "no-party-Ebba". Mohaha. Var bara tvungen.

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0