Stureplansprofilerna fast, samhället har gjort sin röst hörd angående våldtäkt.


I moderna Sverige räknas ett "nej" som nej. Åtminstone på pappret. Frågan är egentligen vad som är ett seriöst nej och vad som är ett skämtsamt nej. Eftersom jag själv har haft pojkvän hela tiden under en period på 5 år så tycker jag (oj vilka motreaktioner) att frågan om våldtäkt är svår. Att leva i en relation innebär självklart att leva med varandra både under jobbiga och bra stunder. De jobbiga stunderna bedöms olika. Vissa anser att tjaffs är bra medan andra tycker att det är jobbigt. Många tjejtidningar idag tipsar ofta sina läsare om "messupsex". Att ha sex precis efter ett bråk eftersom temperamentet då är som bäst. Men... Vänta lite nu?
Tänk er ett scenario med en tjej och en kille som precis har bråkat. De har varit ett par sen ett år tillbaka. Tjaffset har precis tagit slut och tjejen är fortfarande lite butter. Killen försöker få tillbakaömheten mellan dem. Killar avskyr dålig stämning. Han börjar kyssa henne, hon ser det som en invit till sex. Hon säger nej. Men, efter en stund är hon inte lika sur längre och har sex med sin pojkvän ändå. Just detta menar jag. Enligt moderna Sverige skulle detta kunna innebära våldtäkt, eftersom tjejen faktiskt sa nej i början.

Jag blir arg på dessa tjejer som är på tok för många. Många ser inte allvaret i att anmäla till våldtäkt, många ser det lättsamt. Som hämnd eller ett sätt att sätta dit sitt ex på. Det är dessa tjejer som förstör för tjejer som de som blivit offer till de idag dömda stureplansprofilerna. Genom att anmäla och sen ta tillbaka anmälan visar på oseriositet. Om samhället ska ta våldtäkt på allvar måste väl de inblandade individerna göra det också. Jag tror att de tjejer som anmäler våldtäkt (och det är ganska många) endast med anledningen om att "ett nej är alltid ett nej" även om jag ändrade mig under tiden som en anledning till våldtäkt förstör för de som blir våldtagna på riktigt. Jag tror inte att det finns en enda våldtagen tjej därute som inte mår dåligt, som inte får psykiska men för livet. Och som framförallt inte får någon upprättelse.
Jag tror inte att det bara är samhället som förstör, jag tror att det finns ett stort mörkertal som faktiskt endast tänker "men jag sa ju nej", även om de faktiskt skämtat eller ändrat sig.
Att inte (för sekunden) känna lust är normalt. Det är normalt att inte känna lust för sex innan något har kommit igång, men det är inte normalt att bli våldtagen. Gråta, skrika och skaka för att man inte vill.

Jag vill sända en tanke till de tjejer som blivit utsatta för dessa vidriga män som idag blev fällda. Ni förtjänar inte detta, ingen förtjänar det. Jag är glad att ni har fått upprättelse (även om det bara är i form av dömda våldtäktsmän och en summa pengar) och hoppas att ni kommer att må bättre en dag i framtiden. Det är ni som lägger normen för våldtäkt, inte de som skojsamt sa nej i början av förspelet men endå inte drog sig ur (för den möjligheten ska man naturligtvis ha).


Varför ens bry sig?
Postat av: nicole

väldigt bra skrivet!

2007-10-16 @ 22:40:40
Postat av: Aleks

Tror personligen inte att hon vart våldtagen just i det fallet.
Dels pga deran relation tidigare till varandra.
Hon gick självmant med på att gå hem med dem 2 och ha 3 kant.
Hon gillade hård sex och har haft både örfilar, spott och annat inblandat i det sex de utfört tidigare, hon nämnde i rätten "jag gillar att vara undergiven"
Nånting säger mig att det inte stämmer helt enkelt, men vem är jag att dömma?
Hoppas om dom nu är skyldiga att dom får sona för sitt brott!
Skadeståndet borde inte utges i pengar, utan i terapi eller nånting annat, för ges det ut i pengar som det gjort i detta fall, 155.000kr, finns nog ganska många unga tjejer som skulle göra mkt för en sådan summa.
Kram till er alla!
Ps, hennes skador i underlivet kan ha uppkommit dels pga stor penis, hårt sex, samt längden på det..
Allt beror på tjejens slemhinnor också.
Möjligheterna är många!

2007-10-16 @ 22:53:47

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0