Kort jobbdag.

Nu är jobbandet slut för idag. NU är det bara farbror doktorn och arbetsintervjun kvar. Är inte särskilt nervös, brukar fixa det bara genom att vara mig själv på ett improviserande sätt. Frågade bossen idag, solstrålen, om hon kunde vara min referens. Svaret blev ja. Borde dock försöka få tag i någon på Makalös som kan ställa upp idag. Det är ju trots allt en säljartjänst jag söker.

Tänkte på idag att det borde vara sjukt meriterande att ha jobbat som vårdbiträde. Det är ett arbete när allt ansvar för några personer ligger på en själv. Man ska se till att de äter, får medicin, duschar, har mat hemma, har det snyggt och städat och framförallt att deras hälsonivå håller en bra standard. Det är mitt ansvar. Och jag är stolt över att ha det ansvaret. Jag är pensionärernas fönster utåt den stora moderna världen och på så vis tror jag att jag betyder rätt mycket för dem.

Mamma blev lite sur idag på grund av att jag har hennes dator och inte fixar min egen. Det har hon rätt i, men det är sånt fruktansvärt projekt med datorer, och mina/min är det alltid fel på. Det spelar ingen roll vad jag gör, teknik och jag går inte ihop. Trots det så ska jag envisas med att hela tiden ha det senaste.
Någon som vet när Iphone kommer till Sverige btw?



image81
Dalen, here I come.


Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0