Det här med telefonförsäljning.

Jag vet själv hur otroligt störande det är när någon ringer mitt i middagen, mitt i favoritprogrammet eller mitt i läggningsdags, tro mig. Men, jag vet också hur det är att jobba som säljare, att fasa för otrevliga människor, läskiga människor, att störa. Hur som helst, jag har ju provat på en del olika jobb nu men återvänder alltid till Makalös.
Det har slagit mig att man inte alls borde vara otrevlig mot telefonförsäljare, tänk hur jävla bra det är? Asså, det finns ju hur många telemarketingföretag som helst, och det finns arbetsplatser för otroligt mycket folk - telefonförsäljning har givit jobb till otroligt många människor, speciellt unga som har svårt att få jobb.
Så istället för att vara otrevlig tycker jag att man ska vara tacksam att telemarketing finns. Tänk hur många som skulle vara arbetslösa. Och förresten, jag tycker inte att man ska se ner på dom som jobbar med det. Att kunna sälja är en grym förmåga och framförallt kan det leda till mycket deg i framtiden...

Ska snart över till Tobb. Tog en grillkorv på pressbyrån i gullmars så nu är jag mätt. Mohaha, idag har jag varit så jävla onyttig. Men ibland så...

Sov gott hörrni!

Varför ens bry sig?

Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0