ibland tror jag att jag är den klokaste människa som finns.

En av mina bästa sidor är att att jag är otroligt diplomatisk. Jag har lärt mig att hantera ilskan innan den dyker upp. Känner jag att jag blivit orättvist behandlad/anklagad för något låter jag alltid saker och ting sjunka in innan jag reagerar, för om det är något som är hemskt så är det ohanterlig ilska. Man säger sårande saker, man säger saker som inte alls var menade, men man säger saker som också inte går att ta bort. Man slår under bältet och kränker. Nog om detta. Jag önskar bara att alla kunde resonera så.

Idag är jag glad - förövrigt. Jag fick reda på att jag ska få fortsätta på min kvällsrad när jag kommer hem från Thailand! Vilken lättnad. Jag som låg uppe och tänkte och funderade inatt kring hur mycket jag trivs på min nuvarande arbetsplats. Jag skickade iväg mejlet till min chef innan jag fick höra något definitivt - och vips. Jag får komma tillbaks, min tjänst fortsätter alltså den 4e maj igen. Vilken lättnad! Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om att jobba i hemtjänsten mer efter det förra stället jag jobbade på (sjuk arbetsmiljö, konstig organisation samt oplanerad). Men, sanningen är att på min nuvarande arbetsplats trivs jag otroligt bra med mina kollegor, Kanat och John. Vi må vara olika men samtidigt kompletterar vi varandra sjukt bra - åtminstone enligt mig. Samtidigt som jag fått upp lönen ett par tusen genom att byta arbetsplats och faktiskt kunna stabilisera lönen lite mer nu när jag vet att jag alltid har en garanti på mina pass. Super!

Detta firade jag med en present till mig själv - köpte NY-kepsen jag kikat på tidigare samt gymhandskar, passade också på att köpa ett par hanky-panky trosor för presentkortet jag fick av Krims i födelsedagspresent! Harmoni på arbetsplatsen är viktig!

Snart ska jag kika på andra avenyn, ska ut på prommis sen med Johanna och gå en bra bit. Man tänker så bra när man går, samt sist... Men absolut inte minst, träffa min Tobb! Planet är förstås försenat en och en halv timme irriterande nog, men snart kommer han hem, 2 och en halv till han landar!


                                                                        What to do without yoou!


Varför ens bry sig?
Postat av: TC

Så sant så.


Skriv om du måste

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress tack

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0